poniedziałek, 9 maja 2011

14. Cieńko makaronowo (17.04.11)

Czas akcji: 17.04.2011_od 16:00h
Miejsce akcji: u mnie
Skład:
-Marta,
-ja

Dania:
-zupa tom ka kai(Marta i Ja),
-tazatziki(Ja)
-łosoś w cieście francuskim(Marta i Ja)

Po dłuższej przerwie związanej z nawałem pracy zaczynam odgruzowywać zdjęcia z niedziel :).

ZUPA TOM KA KAI
Modyfikowany przez Martę przepis z dodatku /KUCHNIA/. Skład:
-kostka rosołowa X 2
-litr wody
-cebula 1
-marchewka 2
-papryczka chilli (pół)
-pasta tom ka (niecały słoiczek)
-mleczko kokosowe ok. 200 ml
-pierś kurczaka

Przygotowanie: wodę z kostką rosołową doprowadzić do wrzenia, kurczaka , marchewkę, cebulę, papryczkę pokroić, dorzucić do rosołu i doprowadzić składniki do miękkości :)
następnie dodać mleczko kokosowe i pastę tom ka w ilości preferowanej (w okolicach podanych powyżej) :)raz jeszcze zagotować i tyle.

TZATZIKI(Ja)
Przepis zaczerpnięty z książki 'Szybkie i łatwe dania na co dzień'. Z wrażenia zapomnieliśmy go wyjąć z lodówki i dopiero na końcu sobie o nim przypomnieliśmy :D.
Skład na 2 porcje:
- 1/2 ogórka
-200g jogurtu greckiego
-ząbek czosnku
-przyprawa tzatzikowa
Przygotowanie:
Ogórka zetrzeć i po kilku minutach odlać sok. Wymieszać miąższ z jogurtem czosnkiem i przyprawami. Przed podaniem warto żeby schłodził się w lodówce.

ŁOSOŚ W CIEŚCIE FRANCUSKIM(Marta i Ja)
Składniki na 2 porcje:
-ok 200g ciasta francuskiego
-25g posiekanego kopru i szczypioru
-1 jajo
-50g sera ricotta
-100g filet z łososia
-groszek
-oliwa plus przyprawy
Przygotowanie:
Ciasto francuskie rozłożyć i w temperaturze pokojowej odczekać 20 minut. Piekarnik rozgrzać do temp 240oC. Łososia jeśli jest ze skórą oddzielić i pokroić w kawałki 1-2 cm(dobrze jest filet godzinę wcześniej osolić i doprawić przyprawą do ryb, można też obłożyć czosnkiem jeżeli ktoś preferuje). Kawałki wymieszać z groszkiem koprem i szczypiorem. Pokroić ciasto na 4 kawałki 17,5x8,5 cm. Wszystko posmarować białkiem i rozłożyć farsz. Na wierzchu położyć kawałki sera i zawinąć ciasto w rulony, dobrze zacisnąć brzegi i włala. Piec około 20 min(jeśli nie chcemy myć blachy dobrze sobie położyć papier do pieczenia na spód :))Proste szybkie i smaczne :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz