poniedziałek, 7 marca 2011

Przystawki na moją 30'kę i 1'ka Loco :)

Czas akcji: 05.03.2011_od rana do nocy ;)

Skład:
-Syla alias Wąski
-ja z Loco

transport
-Majka
-Aga
-Mariola



Pomidory faszerowane pastą z tuńczykiem.

Przepis wziąłem stąd.
Składniki
* 3 – 4 spore pomidory
* 2 puszki tuńczyka w oleju
* 4 jajka
* Trochę kaparów
* Kilka plasterków papryczek jalapeno
* Kilka łyżek majonezu
* Musztarda Dijon, lub inna pikantna
* Pieprz
* Ew. sól
* Bazylia świeża, nie za dużo.Kilka listów wystarczy

Sposób przygotowania
1. Pomidory wydrążyć, odstawić do góry dnem, niech spłynie cały sok.
2. Jajka ugotować na twardo i przestudzić
3. Tuńczyka osączyć z oleju
4. Wszystkie składniki (oprócz pomidorów) zmiksować na niezbyt jednolita pastę.
5. Nadziać pastą pomidory
6. Schłodzić


Babeczki z cukinii.

Przepis wziąłem stąd.
Skład
*3 ziemniaki
*2 cebule
*olej winogronowy
*3 cukinie (ok. 60 dkg)
*sól,pieprz
*majeranek
*2 ząbki czosnku
*100 g sera ricotta
*3 jaja

Przygotowanie.
Ziemniaki nieobrane ugotowałam w osolonej wodzie. Gdy przestygły, obrałam je i przecisnęłam przez praskę.

Cebule drobno poszatkowałam i podsmażyłam, aż zrobiły się szkliste. Dodałam wtedy do nich pokrojone cukinie, zmiażdżony czosnek, wsypałam przyprawy, zioła i dusiłam na ogniu przez ok. 10 minut.
Po przestudzeniu zmieszałam warzywa z patelni z ziemniakami, dodałam ser, rozbełtane jaja, tartą bułkę, ser ricotta. Masę przełożyłam do papilotek umieszczonych w muffinowej foremce. Piekłam w 180 stopniach przez pół godziny.

Koreczki.

Gdyby nie pomoc Syli to bym się nie wyrobił na czas. Wąski jesteś niewąska ;):*.

Guacamole.

Przepis od Kuronia. Jest tego tyle na sieci że nie będzie problemu ze znalezieniem. Ja to zrobiłem tak:
Składniki:
* 3 dojrzale avocado Hass lub jedno duże Florida
* 1 ostra papryczka swierza zielona lub czerwona
* pęczek dymki ze szczypiorkiem/jedna mała cebula żółta lub czerwona
* 2 średnie pomidory
* 1 cytryna duża
Sposób przyrządzania:
Pomidory sparzyć,obrać ze skorki i pokroić w kostkę. Dymkę/cebule posiekać. Papryczkę drobno pokroić-koniecznie usunąć wszystkie pestki (nie pocierać oczu palcami-bo będą piec niemiłosiernie długie godziny). Obrać avocado i zmiażdżyć widelcem. Wycisnąć sok z cytryny i polać nim wszystkie składniki. Wymieszać.Zostawić na 12 godzin w lodowce(to zdanie zobaczyłem na 2h przed imprezą, ale się udało ;).

Jajka na twardo z rybą wędzoną.

Przepis od Kuronia :).
Składniki:
* 4 jajka ugotowane na twardo obrane ze skorupki, przekrojone na pół.
* 50 g ryby wędzonej: piklinga, makreli lub innej
* 20 g majonezu
* kilka listków natki pietruszki
* szczypta chili, sól, pieprz

Sposób przyrządzania:
Rybę miksujemy, dodajemy majonez i przyprawy. Mieszamy. Nakładamy szprycą z ozdobną końcówką na każdą połówkę jaja. Ozdabiamy listkiem pietruszki.



Transport.

Gdyby nie dziewczyny nie dalibyśmy rady tego zawieźć, dziiemki :*.

Największy prezent kulinarny od Edyty :). Wielki buuziol :*.

fot.Edyta

Przepis.

Przepis na murzynek
- 1 kostka margaryny
- 1,5 szklanki cukru
- 6 łyżek zimnej wody
- 3 łyżki kakao
- 4 jajka
- 1 cukier waniliowy
- 1 mały proszek do pieczenia
- 1,5 szklanki mąki tortowej
Margaryna + cukier + kakao + woda – rozpuścić i zagotować, po wystygnięciu połączyć z mąką, proszkiem do pieczenia, cukrem waniliowym, żółtkami, wszystkie składniki dobrze wymieszać. W między czasie białka z jajek ubić na sztywną masę i połączyć delikatnie mieszając z powstałą wcześniej masą. Wylać na formę do pieczenia i piec ok. 40 min.

Warstwa środkowa
– pianka
- galaretka – dowolny smak
- śmietana 30% do deserów
Przygotować galaretkę wg przepisu na opakowaniu. Pozostawić do wystygnięcia i stęgnięcia. W miedzy czasie zacząć ubijać śmietanę, jak galaretka zacznie się ścinać (tzn, nie będzie lejąca, ani stojąca J), połączyć ją ze śmietaną, do tego połączenia można dorzucić jakieś owoce.

Po upieczeniu ciasta, przekroić je na pół, pozostawiając jedną część w formie do pieczenia i wylać piankę, odstawić do lodówki i pozostawić tam do całkowitego ścięcia pianki.
Ja połówki ciasta dodatkowo nasączyłam alkoholem.

Masa cukrowa
- 70-80 dag cukru pudru,
- 10 dag glukozy (w płynie lub w proszku),
- 4 łyżeczki żelatyny,
- 70 ml wody.
Żelatynę moczyć w wodzie (ciągle mieszając), aż się rozpuści. Postawić naczynie z rozpuszczoną żelatyną nad parą wodną lub na palniku i dodać glukozę. Ciągle mieszać syrop (przez ok. minutę), uważając, aby się nie zagotował.

Można dodać kilka kropelek aromatu do ciast, np. olejek migdałowy, waniliowy lub pomarańczowy.

Kiedy syrop ostygnie (ale nie całkowicie), stopniowo dosypywać przesiany cukier puder, ciągle mieszając. Wylać masę na blat, dosypywać cukier puder i wyrabiać, aż masa będzie miała konsystencję plasteliny.

Oczyścić blat z cukru pudru, posypać go mąką ziemniaczaną i wałkować masę, podsypując mąką tak, aby masa nie przyklejała się do blatu. Nadmiar mąki można łatwo usunąć za pomocą pędzelka.

Rozwałkowaną masę zwinąć na wałek lub ułożyć na przedramieniu i przenieść na tort posmarowany masą na bazie masła, dopasować rękami i obkroić niepotrzebne boki.

Nie należy kłaść masy cukrowej na tort posmarowany bitą śmietaną, ponieważ to ją rozpuści. Masa cukrowa nie powinna mieć żadnego kontaktu ze śmietaną. Aby się nie rozpuściła, tort trzeba pokryć (góra i boki) masą maślaną:

- ½ szklanki cukru,
- 1 kostka masła,
- 2 łyżki ekstraktu waniliowego (lub opakowanie cukru waniliowego),
- sok z cytryny (z około połowy).

Masło utrzeć na puch, dodać resztę składników. Masą maślaną wysmarować tort.
Przed pokrywaniem tortu masą cukrową warto tort schłodzić w lodówce. Będzie bardziej stabilny i łatwiej będzie go dekorować.
SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz