poniedziałek, 21 lutego 2011

3. Angielska zupa rybna(30.01.11)

Paweł nadaje:

Czas akcji: 30.01.2011_15:00h
Skład: Ania, Piotr, Natalia, Mikołaj, Kornel i ja z Loco.
Danie: Angielska zupa rybna, pataty i cesar salad(Ania), ciasto jabłkowo-cynamonowe z orzechami co zawsze wychodzi(ja)

Spotkanie, które jako jedyne, odbyło się poza docelowym mieszkaniem(szukaliśmy jeszcze wtedy odpowiedniej formuły:). Jako, że tradycyjnie każdemu spotkaniu towarzyszy jakiś dreszczyk emocji więc i tutaj też nie mogło go zabraknąć. Okazało się jakoś w trakcie tygodnia, że naszym znajomym zapoznanym w Belfaście(tak tym B) aktualnie zasiedziałym w Toruniu urodziła się córka, więc obowiązkowym punktem soboty było pępkowe(przeddzień kolejnej akcji pichceniowej). Miałem za zadanie zrobienia ciasta, a że nigdy go nie robiłem byłem dość przejęty żeby nie powiedzieć mocniej, przerażony ;). Wprawdzie dostałem przepis, w którym było napisane, że zawsze wychodzi, ale jakoś mnie to nie przekonywało. Nie wiem skąd biorę inspirację na swoje pomysły, ale wymyśliłem sobie, że zrobię ciasto w trakcie pępkowego i przywiozę gotowe na niedzielę. W Toruniu szybko mój plan uległ drobnej korekcie, że może zrobię następnego dnia, jakoś tak o świcie zanim wyjedziemy(trzeba dodać że miałem wszystko spakowane, nawet jajka i mąkę odmierzoną na szklanki heh), ale rano zastałem artistiko nieład i się poddałem. Spakowałem całą ekipę do auta i huzia na juzia w te pędy do Pozen. Kiedy dotarłem do domu gorączkowo zacząłem pichcić, a że przepis zawierał orzechy i migdały to nie mogło być inaczej żeby o nich zapomnieć jak się zorientowałem ciasto już wyrosło. Szybki tel do przyjaciela i masz rozwiązanie. Zrobić polewę czekoladową i wymieszać to czego nie dodałem. A że się śpieszyłem to czekolada zamiast rozpuścić to się przypiekła i efekt wyszedł jak na zamieszczonym obrazku poniżej. Ten kto próbował mówił, że smakowało, ale nie wiem ile w tym prawdy ;)



Przepis na ciasto:
-1 szklanka cukru
-4 jaja
-2 szklanki mąki
-1 łyżeczka sody
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-3 łyżeczki cynamonu
-2/3 szklanki oleju
-5 jabłek
-10 dkg posiekanych orzechów włoskich
5 dkg obranych i posiekanych migdałów(słupki lub płatki)

Ubić białka na sztywną pian. Ciągle miksując, po kolei dodawać wszystkie składniki. Na końcu dodać olej - zmiksować, dodać jabłka i orzechy - wymieszać łyżką. przelać do natłuszczonej blachy, piec ok 50 min.

Ania zrobiła jako starter pataty, na danie główne, angielską zupę rybną i Cesar Salad. Jak będę miał przepisy to wrzucę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz