czwartek, 17 lutego 2011

0. Kaczka pieczona z jabłkami czyli przedbiegi.(25.12.10)

Paweł nadaje:

Czas akcji: 25.12.2010_13:00
Skład: Mama, Tata, Siostra i ja z Loco.
Danie: Kaczka z jabłkami


(zdjęcie z książki 'Drób na 100 sposobów'T.B)

Projekt kulinarny, kompletnych laików, powstał spontanicznie z chęci nauczenia się czegoś pożytecznego w kuchni i spędzenia niedzielnego czasu w doborowym towarzystwie. Projekt, jak każdy poważny, powstał niepoważnie ;). Wszystko zaczęło się od kaczki, którą miałem przyrządzić dla koleżanek, ale jakoś tak się nie zgrywaliśmy z terminami,że koniec końców zrobiłem ją w przerwie między świętami Bożego Narodzenia 2010 w domu dla rodziców i siostry. A że chciałem profesjonalnie podejść do tematu to zakupiłem sobie książeczkę z przepisami pana Tadeusza Barowicza(wybrałem w ciemno, okładka pomogła)pt:'Drób na 100 sposobów'. A że najprostsza wydawała się /kaczka z jabłkami/ to wziąłem się za to. Powiem szczerze, że wyszła ok jak na pierwszy raz, ale mogła się piec z 30 min dłużej bo mięso jakieś takie nie do końca miękkie było(możliwe, że kaczor był cięższy niż 1,5kg, ale z podniecenia trzymałem się kurczowo przepisu:).


(tak powtykałem wykałaczki, że nieszczęsna kaczka wyglądała jak Hannibal Lecter)

Przepis poniżej:

-1,5kg kaczki
-0,5kg jabłek
-15 dag tłuszczu
-łyżeczka cukru
-majeranek
-sól

'Kaczkę opłukać, posolić, natrzeć majerankiem. Jabłka umyć, obrać, podzielić na ćwiartki, usunąć gniazda nasienne, oprószyć cukrem. Kaczkę nadziać jabłkami,spiąć, polać rozgrzanym tłuszczem, wstawić do piekarnika o temp 250stC i piec do zarumienienia. Zarumienioną kaczkę podlać wodą, dopiekać w temperaturze 160stC, od czasu do czasu polewając wytworzonym sosem. Czas pieczenia wynosi ok 1,5h. Miękką kaczkę podzielić na porcje. Każdą porcję polać sosem, dokładając do niej pieczone jabłka. Podawać z ziemniakami z wody, kapustę czerwoną i kompotem.' (tekst z wyżej wymienionej książki Pana T.B)

Zaczęło się nieźle więc po jakimś czasie z moim współlokatorem stwierdziliśmy, że idziemy na całość z co tygodniową akcją ;).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz